Recenzia golfky G-mini Beny



Vždy som túžila po ľahkom, rýchlo skladacom kočíku, s ktorým by som vybehla na nákup do obchodného centra alebo ho ľahko zbalila na výlet či dovolenku. A presne na takéto príležitosti sa hodí golfík Beny od značky G-mini. Zoženiete ho na internetovom obchode feedo.sk.
Pod značkou G-mini je na trh dodávaný široký sortiment dojčenského oblečenia a doplnkov. Výrobkom tejto značky je venovaná potrebná starostlivosť predovšetkým pri výbere materiálov, ďalším dôležitým faktorom je aj funkčnosť a dizajn, o ktorý sa stará tím českých dizajnérok od roku 1992. Samozrejmosťou je tiež testovanie výrobkov. Tovar, ktorý je uvedený na trh teda spĺňa všetky kritériá zdravotnej nezávadnosti, čo je pre nás mamičky ten najdôležitejší parameter. Pre našich najmenších ponúka širokú škálu produktov – od overalov, cez dupačky, body, až po špeciálne spacie vaky, jedálenské stoličky a v neposlednom rade kočíky – športové a golfky. 
Ja som pre vás otestovala golfku. Kočiarik je na prvý pohľad jednoduchý. Nie je polohovateľný a nemá ani žiadny úložný priestor. Ale jeho prednosťami sú hmotnosť, rozmery a nosnosť. Je naozaj veľmi ľahký, váži len 5kg a rozložený nezaberá veľa miesta. A keď sa zloží, tak ho môžete šupnúť do kúta a ani nezistíte, že vám doma niečo pribudlo. Pre lepšiu predstavu uvádzam aj romery golfky. Výrobca uvádza nosnosť až do 18kg, čo predstavuje naozaj dlhodobé využite kočíka.
Výška úchopových palíc je ideálna pre ženy posudzujem podľa seba s mojou výškou 1,7m. Páni alebo aj vyššie dámy môžu mať pocit, že musia byť trošku viac v predklone ako sa vyjadril môj manžel s výškou 1,85m.


Ochranný oblúk - madlo je samozrejme odnímateľný a výškovo polohovateľný v zmysle, že sa dá prichytiť vo viacerých výškových úrovniach. Malé detičky, ktoré radi sedia opreté bez potreby sa madla držať, ho tam ani mať nemusia. Mohlo by im totiž zavadzať v priamom výhľade.Keď tam nie je, je v kočíku viac zábavy, keď si môžeme dvíhať nožičky J. Polstrované madlo má po koncoch úchopové klipy, ktoré pekne obopnú konštrukciu, na ktorej je uchytené. Polstrované je penou a obalené polyesterom. V prípade, že chceme dieťatko z kočík vybrať, stačí ho odopnúť na jednej strane a vytvoriť tým bránku.
Hoci má Pauli len 12 mesiacov, nie je v kočíku vôbec “utopená”.  Čo sa mne osobne naozaj veľmi páči, a práve toto je jedným z dôvodov prečo som si golfku rýchlo obľúbila.
Sedenie bez madla je bezpečné, pretože Beny je vybavený 5-bodovými bezpečnostnými pásmi.  Čo sa týka sedacej časti kočíka, tak operadlo je rozdelené švami do troch širších a dvoch bočných pásov. Širšie pásy sú vystužené pravdepodobne plastom. Výstuha je pokrytá ešte mäkkou penou aby dieťatko nič netlačilo. Sedák z mäkkej penovej vrstvy je dosť široký a tým zabezpečí detičkám pohodlné sedenie. Materiál je prispôsobivý, takže keď moja Pauli sedí úplne opretá, pod kolienkami sa jej sedák pekne podhne a netlačí. Operka na nožičky je gumená.


Doteraz som používala športový kočiar s nafukovacím kolieskami. Keď sme presedlali na Benyho, na moje prekvapenie, vyzerala byť moja dcérka s jazdou v ňom maximálne spokojná, aj keď sme išli trochu rýchlejšie. Pohodlná jazda je zabezpečená 6 palcovými dvojradovými kolieskami z plastu. V prípade horšieho terénu (akými sú napríklad zámocké kocky) stačí trošku spomaliť a golfík zvládne pohodlne pre dieťatko aj ten. Jazdí sa s ním naozaj perfekne, ide ľahučko aj vďaka otočným predným kolieskam, ktoré sú vybavené aretáciou (červené prepínače medzi kolieskami), ktorú je možné vypnúť. Zadné kolieska sú vybavené brzdou, ktorá brzdí spoľahlivo J a prečnieva za kolieska len 3cm, takže sa mi nestalo, že by som o ne zakopávala. V prípade potreby vám Beny odvezie na rukovätiach aj menšiu resp. ľahšiu tašku J. Ja to využívam často, na stred tašky si  pripínam aj termoobal s pitíčkom pre dcérku. V žiadnom prípade však na rukoväte nevešajte nič ťažšie, pretože kočík je veľmi ľahký a rýchlo by sa mohlo stať, že sa vám prevráti, v lepšom prípade, keď dieťatko vyberiete. A takto som si “odložila” madlo, aby mala moja Pauli lepší výhľad v zoologickej záhrade.

Golfík sa veľmi jednoducho skladá, asi ako každá golfka. Stačí nohou potlačiť spodnú poistku, rukou zas podvihnúť tú hornú a potlačiť palice smerom k predným kolieskam. Nakoniec len zaistíte červenou plastovou poistkou, ktorá je na pravej palici, aby sa kočiar pri prenose neroztvoril.

Žiadne prečačkanie na ňom nehľadajte, skvor čisté línie tvaru a dizajnu. Kočiarik sa robí vo viacerých farebných prevedeniach aj ako špeciálna edícia Zdeněk Miler Davy Krteček.

Môj dojem z testovania je skutočne veľmi dobrý. Podľa mňa Beny spĺňa to, čo som od neho očakávala, teda je ľahko prenosný a skladateľný, dobre sa s ním prechádzka - ide úplne ľahučko a dcérka je v ňom spokojná.  Tento typ kočíka je ideálny na kratšie výlety, dovolenky, nákupy resp. také pomotanie sa v nákupnom centre, jednoducho na všetky udalosti, pri ktorých neplánujete dať dieťatko spinkať (spinkanie v sede by bolo naozja veľmi nepohodlné). Jediné, čo som si všimla, ale určite to nepovažujem za závadu je, že keď sa dieťatko oprie o zadné operadlo, tak sa opierka niekedy trošku dotýka skladacej poistky. To by možno pri intenzívnejšom otieraní mohlo spôsobiť poškodenie materiálu operadla, ale vyriešila som to kúskom gumy, ktorým som poistku preistotu obalila.
Po mesiacoch používania môže povedať, že sme s ním naozaj spokojní. Nech sa páči video z prechádzky :)


Komentáre

Obľúbené príspevky